مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

تهران شهرک اکباتان فاز دو

مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

تهران شهرک اکباتان فاز دو

مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

برنامه هفتگی مسجد جامع امام خمینی(ره)

برنامه فرهنگی هفتگی مسجد جامع امام خمینی (ره) به شرح زیر میباشد:


شنبه و چهارشنبه : تفسیر قرآن _حجت الاسلام شادلو

یکشنبه : نهج البلاغه _ حجت الاسلام شادلو

دوشنبه : سبک زندگی دینی _ حجت الاسلام دکتر حسینی

سه شنبه : بیان احکام _ حجت الاسلام میرزایی

پنج شنبه : دعای کمیل


کلیه مراسم بعد از نماز عشاء برگزار خواهد شد.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


 

امام رضا علیه السلام:

لیس العبادة کثرة الصیام والصلاة، انما العباده کثرة التفکر فی امر الله عزّ و جلّ

«عبادت، کثره نماز و روزه نیست بلکه تفکر در امر خداست»

امر خداوند میتونه شامل خیلی چیزها بشه. این دایره اونقدر وسیع هست که کاملا علومی همچون فلسفه رو نیز در بر میگیره لذا از این حدیث در تشویق تفکر در هستی که تفکر در خداوند و افعال الهی است هم میشه استفاده کرد. البته شامل خیلی چیزهای دیگه هم میشه مثلا شامل تفکرات و تاملات عرفانی هم میشه. شامل همین تفکرات ساده عرفی در خلقت هم میشه.

خلاصه چیزی که هست شدت و ضعف داره وقتی که جدی میشه به سمت تفکر فلسفی مایل میشه و وقتی حالت سلوکی به خودش میگیره به سمت عرفان میره خیلی اوقات هم باز ما رو به معرفت میرسونه بدون اینکه نه فلسفی باشه و نه عرفانی بلکه حاصل تلاقی یک فطرت پاک با عالم که آیات خداوند هست می باشد

البته به نظر باز از این هم فراتر میتونه باشه مثلا میتونه ریاضیات، زیست شناسی و هر چیز دیگری که به نوعی به شناخت امرخدا و فعل خدا منتهی بشه رو شامل بشه؛ یعنی امکان داره همین علوم معمولی هم گاهی انسان رو مبهوت در عظمت خلقت و معرفت خالق کنه و البته نمیشه تفاوت در شدت و ضعف و گستره این علوم رو در این زمینه انکار کرد..)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۲۰
مسجد


؛مبارزه فرهنگى فقط نشستن و از احکام اسلام چیزهایی را بیان کردن بدون یک جهت‌گیرى، بدون یک سَمت‌گیرى انقلابى نیست، این مبارزه نیست. بلکه مبارزه فرهنگى این است که سعى کنند ذهنیت مردم را و فرهنگ حاکم بر ذهن‌های مردم را عوض کنند، تا راه را براى حکومت الهى هموار کنند و راه را بر حکومت طاغوتى و شیطانى ببندند و امام باقر این کار را شروع کرد. 
 

بدون عکس

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۰۹
مسجد

«وحدت اسلامی» و اتحاد بین مسلمین از جمله اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات در اندیشه‌ی سیاسی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 
 
مجله الکترونیکی «#اختلاف_ممنوع» توسط پایگاه خبری روضه نیوز با هدف انعکاس اندیشه وحدت گرایانه رهبران اسلامی منتشر شد.
 

گفتنی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تاکید کرند:«تشدید اختلاف در دنیای اسلام ممنوع است و ما با هر رفتار و حرکتی که موجب ایجاد اختلاف شود حتی از جانب برخی گروه‌های شیعه مخالفیم و اهانت به مقدسات اهل سنت را محکوم می‌کنیم.»/94/5/26

 

 

جهت ورود به مجله الکترونیکی روی تصویر زیر کلیک نمائید

بدون عکس





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۲۶
طلبه کوچک