مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

تهران شهرک اکباتان فاز دو

مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

تهران شهرک اکباتان فاز دو

مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

برنامه هفتگی مسجد جامع امام خمینی(ره)

برنامه فرهنگی هفتگی مسجد جامع امام خمینی (ره) به شرح زیر میباشد:


شنبه و چهارشنبه : تفسیر قرآن _حجت الاسلام شادلو

یکشنبه : نهج البلاغه _ حجت الاسلام شادلو

دوشنبه : سبک زندگی دینی _ حجت الاسلام دکتر حسینی

سه شنبه : بیان احکام _ حجت الاسلام میرزایی

پنج شنبه : دعای کمیل


کلیه مراسم بعد از نماز عشاء برگزار خواهد شد.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است




نکاتی از سخنان آیت الله فاطمی نیا را بخوانید؛

_ صحیفه سجادیه کتابی است که تمام حروف و کلماتش از میان دو لب معصوم بیان شده است. این یک میراث نورانی است که در میان ما گذاشته شده است. ما ابتدا باید بصیرت در مورد کتاب پیدا کنیم و آن را بخوانیم. قرآن را وقتی به دست می خوانیم می دانیم کتاب الهی است که خیلی مهم است.

_ صحیفه سجادیه در اصل 64 دعا بوده که ده دعا از این کتاب گم شده است که فقط امام زمان می دانند این دعاها کجا هستند. یک مستدرک برای صحیفه سجادیه را شیخ عاملی و دیگری را شیخ عبدالله بهرانی نوشته و دیگری میرزا عبدالله اصفهانی افندی که مرد بزرگی بودند. چهارمین را حاج آقا نوری طبرسی و پنجمین را علامه سید حسین امین جبل عاملی نوشته است.

_ دعاهای روز که منسوب به حضرت سجاد است، مضامین خوبی دارد ولی این ها را نمی شود به قاطع گفت که از امام سجاد می باشد.

_ بدان که صحیفه شریفه یک اثر باقیمانده از عطر الهی و کلام نبوی می باشد و قفسی از نور رسالت است و عطری از باغ های امامت می باشد. حتی بعضی از عارفین گفتند که این صحیفه مانند کتاب آسمانی است. بزرگان و علما و قدما دو لقب به صحیفه دادند که بعضی ها گفتند زبور اهل بیت و انجیل اهل بیت نامیده شده است.

_ مرحوم آیت الله مرعشی نجفی یک صحیفه برای شیخ طنطاوی مصری فرستادند. شیخ طنطاوی به عنوان یک مفتی اعظم مصر یک جواب نوشته که جناب آیت الله مرعشی من صحیفه را دریافتم و احساس بدبختی کردم که چرا به این سن رسیدم صحیفه را ندیدم.هر چه فکر کردم کلام خالق نیست و کلام مخلوق هم نیست. از کلام مخلوق بالاتر است.

_ در سوره مبارکه جن می خوانیم که جن ها حرف می زنند و می گویند که قرآن را که شنیدیم عجیب بود و از این به بعد مشرک نخواهیم بود.

_ صحیفه سجادیه کامله است. علت این که لقب کامله که به صحیفه دادند این است که نزد شیعیان یمن هم صحیفه ای هست اما صحیفه ما چون کامل تر است به این دلیل این لقب را دادند. برنامه ما سیری در صحیفه سجادیه است تا از هر دعا باید بهره ای ببریم.تا جو نورانی صحیفه به دست ما بیاید.

_ در دعای مکارم ایشان بیانی دارد که شنیدنی است. بعضی ها دعا را دست کم می گیرند. خداوند همه نیازها را می دهد اما بر زبان آورن حاجت مستحب است و یک حال معنوی به انسان می دهد. ما اسرار خدا را نمی دانیم. در حدیث آمده است که نزد خدا درجه ای است که به آن درجه کسی نمی رسد مگر با دعا و هیچ چیز جای آن را نمی گیرد.

_ ما و انسان های قبل از ما یک طوری باب کردیم که درخواست را فقط دعا می دانیم. دعا همه اش به درخواست نیست. اگر حاجت داریم و گرفتاری داریم  از ته قلب دعا کنیم. دعا در لغت به معنای ندا است و به معنای رها شدن به سوی خداوند متعال است و طلب رحمت از خدا می باشد.طلب اگر از بالا باشد امر است و اگر از پایین باشد درخواست است.

_ خیر در دست خداست. دعا را با تمام وجود بخوانید. رب العالمین همه چیز را می داند. در قرآن آمده است که درخواست نبوده و فقط تمجید و تعریف بوده است.



۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۴۷
طلبه کوچک

آیت الله ضیا‌ءآبادی در دیدار با نمایندگان رسانه‌های معارفی در مسجد علی‌بن الحسین(ع) دربندگفت: من در مورد تخصص شما اطلاع خاصی ندارم، اما در قرآن شغل معینی منظور نیست و هر کار نافعی توصیه شده است و آنچه شرط دینی هر کاری است، تقواست. فرد می‌خواهد تاجر، زارع و یا سیاسی باشد، فرقی نمی‌کند و باید تقوا داشته باشد.

وی ادامه داد: کار بی‌تقوا ارزش ندارد و فرقی نمی‌کند فرد منبری، زارع و ... باشد. کار ممکن است از لحاظ دنیایی ارزش داشته باشد، اما خدا چه می‌گوید؟ خدا می‌فرماید «...إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ...: در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست.» (حجرات، 13) منظور خداوند افقه یا اعلم بودن نیست بلکه اتقی بودن است. از این رو در همه کارها تقوا منظور است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه در دین ما کار خاصی منظور نیست، گفت:  قرآن می‌فرماید «... وَاتَّقُواْ اللّهَ وَیُعَلِّمُکُمُ اللّهُ...: و از خدا پروا کنید، و خدا (بدین گونه‏) به شما آموزش مى‌‏دهد.» (بقره، 282) مراد قرآن از علم‌آموختن، آموزش سواد نیست و این نور است که منظور نظر الهی است. خدا می‌گویند من به کسی که متقی است نور می‌دهم. مراد خدا از دادن علم سواد عادی نیست، ما باسواد در عالم زیاد داریم، هم دانشگاهی و هم حوزوی؛ اما آنکه خدا در دلش نور تقوا نهاده منظور است.

%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%87%e2%80%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%b6%db%8c%d8%a7%e2%80%8c%d8%a1%d8%a2%d8%a8%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%84-%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%87-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۰۷
طلبه کوچک