مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

تهران شهرک اکباتان فاز دو

مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

تهران شهرک اکباتان فاز دو

مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان

برنامه هفتگی مسجد جامع امام خمینی(ره)

برنامه فرهنگی هفتگی مسجد جامع امام خمینی (ره) به شرح زیر میباشد:


شنبه و چهارشنبه : تفسیر قرآن _حجت الاسلام شادلو

یکشنبه : نهج البلاغه _ حجت الاسلام شادلو

دوشنبه : سبک زندگی دینی _ حجت الاسلام دکتر حسینی

سه شنبه : بیان احکام _ حجت الاسلام میرزایی

پنج شنبه : دعای کمیل


کلیه مراسم بعد از نماز عشاء برگزار خواهد شد.

طبقه بندی موضوعی

حاج آقایی که قلبها راتسخیرمیکند...

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ب.ظ

جمعی از نوجوانان سرگرم بازی فوتبال هستند، با شور و هیجان خاصی، در یک زمین خاکی و با یک توپ پلاستیکی به قول خودشان 2 لایه، این طرف و آن طرف می دوند و غرق در بازی هستند. اما در میان آن همه نوجوان یک نفر با پوششی متفاوت جلب توجه می کند، روحانی و مبلغ که کودک درونش را زنده کرده و خود را به خاطرات دوران کودکی اش سپرده است.

بچه ها «حاج آقا» صدایش می کنند، تقریبا بیشتر پاس ها، به حاج آقا ختم می شود، شاید این دلیلی بر محبوبیت این روحانی در بین نوجوانان باشد. این تنها شیوه ای از روش های جذب نسل جوان است، بسیاری از مبلغان در مناطق مختلف کشور، روش های تبلیغی جذاب و ابتکاری و تاثیرگذاری را در دوران تبلیغ به کار می گیرند. در این گزارش با 2 تن از مبلغان فعال در استان آذربایجان شرقی گفتگو می کنیم.



تبلیغ در رأس امور

حجت الاسلام اکبر خدایی، روحانی شهر زنوز از توابع شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام با هر ابزاری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان تنها نظام شیعی حاکم در جهان وارد عمل شده اند، لذا در چنین شرایطی نقش روحانیت نسبت به نشان دادن مسیر حق بیش از گذشته دشوارتر شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عشق و علاقه بسیار زیاد به تبلیغ دین اسلام به تحصیل علوم دینی در تبریز و قم پرداخته است، افزود: از اولین روزی که لباس روحانیت را برتن کرده ام امر تبلیغ را بر همه امور مقدم دانسته ام و در شهرهای مختلف از قبیل کرج، بناب، بستان آباد و زنوز فعالیت کرده ام و همواره از خداوند خواسته‌ام عشق و انگیزه به تبلیغ را تا آخرین لحظه عمر در وجودم باقی نگه دارد.

برگزاری جشن ریشه کن شدن بی سوادی

این مبلغ برتر آذربایجان شرقی که نزدیک 2 سال است، در شهر زنوز از توابع شهرستان مرند به فعالیت در عرصه تبلیغ مشغول است، اظهار داشت: شهر زنوز دارای مردمانی با فرهنگ و با سواد است که عشق و ارادت به روحانیت و نظام در آنان موج می زند، در سال 88 جشن ریشه کن شدن بی سوادی در این شهر برگزار شده و یکی از افتخارات این منطقه همین امر است.

وی با بیان اینکه علامه «ملا مهرعلی مدرس زنوزی» و صاحب کتاب شریف «ریاض الجنه» از علمای این دیار به حساب می آید، افزود: با حضور در منطقه به عنوان تنها روحانی شهر، اقدامات بسیاری را در راستای افزایش بینش دینی انجام داده ام.

حجت الاسلام خدایی گفت: ارتباط مستمر با نوجوانان و جوانان، تعامل با مسئولین، گفتگوی صمیمی با مردم، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانش آموزان،شرکت در همایش ها و هم اندیشی های دینی و ... از جمله اقدامات بنده در راستای امر تبلیغ بوده است.

وی با بیان اینکه اخوت و دوستی بدون ایجاد ارتباط امکان پذیر نیست، اظهار داشت: همواره سعی کرده‌ام در مجالس شادی و یا عزای مردم این شهر شرکت داشته باشم و همین امر نیز باعث شده اخوت و دوستی بنده با مردم روز به روز بیشتر شود.

همراهی همسر در تبلیغ دین

این مبلغ امور دینی با اشاره به علاقه  و همکاری همسرش در امر تبلیغ اظهار داشت: همسرم همواره در این راه مرا یاری کرده و با برگزاری کلاس های مختلف هنری و فرهنگی نقش بسزایی در موفقیت بنده داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای فعالیت های فرهنگی و ورزشی اقدامات بسیاری برای نوجوانان و جوانان با همکاری نهادها و سازمان های مختلف برگزار شده است، اظهار داشت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کلاس های هنری، ورزشی و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان شهر برگزار شد و از این طریق تعدادی نیز جذب مسجد شدند.

این روحانی برتر طرح هجرت حوزه علمیه قم به برگزاری مسابقات سالانه قرآنی در شهر زنوز اشاره کرد و گفت: با تلاش فراوان طرح حفظ جزء سی ام را در میان نوجوانان و جوانان شهر رواج داده و تفسیر را در کنار قرائت ترویج داده ایم.

فعالیت‌های فرهنگی عمرانی یک روحانی طرح هجرت

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضا پیرزاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز در خصوص فعالیت‌های تبلیغی خود در شمال غرب کشور اظهار داشت: در چهار سال اخیر در منطقه اسکو مشغول فعالیت تبلیغی هستم و هم اینک در شهر سهند این منطقه و در مسجد علی ابن ابی طالب(علیه السلام) مستقر هستم.

وی افزود: تبلیغ بلند مدت از سوی طلابی انجام می ‌شود که با هدف خدمت خالصانه فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگ دینی به مناطق مختلف کشور می‌روند؛ در واقع طلاب فعال در این عرصه می‌بایست مدیریت فرهنگی منطقه تحت اشراف خود را بر عهده بگیرند.

این مبلغ طرح هجرت استان آذربایجان شرقی گفت: در مدت فعالیت خود در این منطقه، سعی کرده ام به نحوی اعتماد عمومی مردم را نسبت به فعالیت‌های مبلغان و روحانیت جلب کنم و هم اینک بسیاری از مردم در بحث‌های مختلف از جمله اعتقادی، خانوادگی، روحی و... از بنده مشورت می‌گیرند.

مسجد محوری اصول اصلی تبلیغ

وی مسجد محوری را از اصول اصلی تبلیغ دانست و گفت: در این مدت سعی کرده ام، با فعال کردن بخش‌های مختلف در مساجد هدف، مردم را با این محیط، بیشتر مانوس کنم.

حجت الاسلام پیرزاده با اشاره به اینکه فعالیت تبلیغی منحصر در اجرای طرح‌های فرهنگی متمرکز نبوده است، اظهارداشت: تبلیغ چهره به چهره یکی از اصول اولیه مبلغان موفق است که در این زمینه سعی کرده ایم در حد بضاعت با مردم، جوانان، کسبه، فعالان فرهنگی و ورزشی و... گفتگوهای چهره به چهره ترتیب دهیم و با آشنایی بیشتر با شبهات ذهنی و مشکلات فرهنگی و فکری آنان پاسخ‌های خوبی به آنها ارایه کنیم.

وی افزود: پس از آشنایی با مشکلات اولیه فرهنگی مناطق هدف، برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی متمرکز و نیمه متمرکزی را با رویکرد فرهنگی و آموزشی به مرحله اجرا در می‌آوریم.

این مبلغ برتر استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب که پاسخ به شبهات فکری و فرهنگی و اعتقادی جوانان از مهمترین وظایف یک مبلغ در مناطق تبلیغی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه سعی کرده ام فعالیت‌های مستمری را  داشته باشم، زیرا با توجه به هجمه‌های فراوان دشمنان اسلام در میان جوانان، باید این فعالیت‌ها را شتاب بیشتری ببخشیم.

وی گفت: جذب مردم از طرق مختلف، مهم ترین وظیفه یک طلبه موفق در مناطق هدف است و وقتی این جذب با رفتار، کردار و زبان یک طلبه صورت گرفت در مراحل بعدی باید اصول تبلیغی از جمله آموزش اصول و مقدمات دینی را در دستور کار قرار داد.

این مبلغ طرح هجرت، با انتقاد از توزیع بودجه‌های فرهنگی در مناطق خاص کشور اظهارداشت: به عنوان مبلغ با مشکلات و آسیب‌های فرهنگی این مناطق آشنایی کامل داریم و برنامه‌های بسیار خوبی نیز برای رفع این مشکلات داریم ولی متاسفانه هیچ گاه بودجه‌های مناسبی برای اجرا این برنامه‌ها در اختیار نداشته ‌ایم.

وی افزود: هدایت بودجه‌های فرهنگی به سوی افراد و نهادهایی که به طور مستمر و دقیق در این حوزه‌ها به فعالیت می‌ پردازند از ضرورت ها و موفقیت طرح‌ های فرهنگی است، انتشار کتاب‌های عقیدتی در سطوح خاص، انتشار احادیث و تفیسر آن، برگزاری برنامه‌های آموزش قرآن، نماز، پاسخ به شبهات، رفتار شناسی اجتماعی، برگزاری دوره‌های معرفت افزایی و... از جمله برنامه‌هایی است که اکثر مبلغان کشور خواستار اجرای آن هستند ولی به دلیل کمبود بودجه قادر به اجرای همه آنها نیستند.

راه‌اندازی جامعه ‌القرآن در شهر سهند

حجت الاسلام پیرزاده با اشاره به افتتاح جامعه القرآن در شهر سهند خاطرنشان کرد: متاسفانه این مرکز نیز به دلیل عدم وجود امکانات، فعالیت‌های خود را در حدی که باید داشته باشد ندارد، کتابخانه ای نیز در این منطقه احداث شده که همچنان از فقر امکانات رنج می برد.

وی گفت: اگر بودجه‌های فرهنگی در اختیار فعالان و مبلغان موفق و نخبه در مناطق شهری و روستایی کشور قرار بگیرد می‌ توانیم بهره ‌وری فرهنگی بسیار بالایی را در این مناطق شاهد باشیم و از این سرمایه گذاری فرهنگی نهایت استفاده را ببریم.

گزارش از بیت اله احمدی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۵
طلبه کوچک

نظرات  (۱)

۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۹ فرشاد اشتری
دمش گرم...
انقلاب از این آخوندها احتیاج داره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی